Sunday, May 3, 2015

KOFTESTRIKK PÅ FLYTUR…..

Vi har vært på langtur…. 
Laaange flyturer er kjekk strikketid, det er ikke så mye annet 
man kan gjøre enn å strikke, se film og maten får man servert….

Det var 'Nancy kofta' som fikk være med på tur denne gang.

Jeg ser stadig spørsmål om strikkepinner på fly, da må jeg bare nevne, nå har jeg strikket meg fra den ene verdensdel til den andre, med mange forskjellige flyselskap, men har aldri opplevd å bli fratatt strikketøyet.

Veldig greit flystrikk, jeg strikket borderen nederst på bolen og ermene
hjemme før vi dro, så var det bare rettstrikk, det går unna på lange strekk..

Mye sol og varme for store og små

Greit å vite hva som ikke er lov…

Namaste! 

Ha en fin ny uke hos deg! 
Takk for at du stakk innom og tusen
takk for alle hyggelige kommentarer! 

15 comments:

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Strikk er gull på tur. Har heller aldri opplevd problemer med pinnene. Blir fin kofte du holder på med - og kjekt å se bilder fra turen!!!

Bundingen said...

Kjekt med strikketøy på reise, og lurt med enkel rettstrikking. Jeg gleder meg også over strikketøyet under ventetida på flyplasser.
Fine farger på kofta di! Skal bli spennende å se den ferdig.

God ny uke ønskes av Ingunn

BrittB said...

Ja, det er nesten et "must" med strikketøy på lange reiser. Godt at det ikke er noen større hindringer når det gjelder det! Det blir spennende å se mer av kofta etterhvert!
Så deilig med litt sol og varme! :-)

Aud said...

Jeg har ikke turt å ta med strikketøy på fly, men nå skal jeg gjøre det :-)

Barwitzki said...

Ferie-feeling :-))) Herlig nytte vakkert sommerværet. Riktig god med strikke på reise og fremfor alt langreise - spennend å se den ferdig
kofte. Hilsen til deg og klem fra Viola

mimouna said...

Jeg har heller aldri blitt fratatt strikketøy, men ble stående en evighet i tollen en gang med en strikkeinteresset toller som ikke hadde vært borti mønsterstrikk på rundpinne før. :)

Ser ut som om dere koser dere med litt bedre trmperaturer enn vi har her hjemme. Deilig!

Made by KKann said...

Ut på tur med strikketøy - jeg har heller aldri opplevd å bli fratatt strikketøy eller heklenål på tur. Godt å ha litt å gjøre på slike lange turer - som du sier så er det jo ikke så mye annet å pusle med!

Ruths datter said...

Jeg har flydd mye med pinner jeg også. Aldri blitt fratatt. Lurt å ta med ekstra i kofferten i tilfelle det skjer.
Klem

Lilla dør said...

Klart ein må ha strikketøy med på tur. Har alltid godt geit for min del:) Fin kofte du strikker.

Unknown said...

Greit å vite - er jo så ok å ha noe å henge fingrene i på flyreiser og da går det unna ja :)

Herlige bilder :)

Ha en fin kveld

Klemmer Monica

Monstermønster said...

Singaporetur?

Strikketøyet må med på tur, ja! Da går flyturen mye greiere.

Anonymous said...

Du flyr og du flyr...snart mer enn meg! Det er mange som strikker og heller på fly og derpå jo være det perfekte tidsfordrivet. Det som er så godt med håndarbeid er at tankene også flyr samtidig med tiden....

Anonymous said...

Jeg vet ikke hvorfor kommentaren min over her blei anonym.. Hilsen Fru Tunheim

Ingrid Tunheim said...

Og stavekontrollen løper løpsk.....Det skulle stå strikker og hekler på fly og det må jo være det perfekte tidsfordriv.

Hilsen Fru Tunheim igjen...ha,ha,ha. Blei mange kommentarer dette.

Eva said...

Nydelig kofte, og kjekt å ha med på tur. Jeg har ikke prøvd å ta heklingen gjennom sikkerhets kontrollen fordi jeg er redd for at de tar heklekroken i fra meg! Får prøve neste gang da jeg har 7 timer flyreise.

Flotte bilder i fra turen og jeg håper at dere koser dere masse med sol og varme!

Varm hilsen fra nord