Tuesday, May 26, 2015

NANCY KOFTE til meg….

Ferdig med Nancy koften!

Mønsteret er fra Sandnes garn, 'Norske Ikoner'. Dette er 4. plagg jeg har strikket fra
 dette heftet. Det blå garnet er 'Alpaca Silk' fra 'Viking', mønsterfargene er div. rester av Sandnes 'Alpakka'

Den var kjekk å strikke, fikk strikket alt opp til mønsteret på langtur.
Men, en stor tabbe klarte jeg å gjøre, slik blir det når man strikker på autopilot…

Når man strikker jakker med rundfell skal man selvfølgelig skifte farge midt på der hvor knappestolpen kommer, men jeg hadde klart å gjøre dette på høyre side..

Det ble en del ekstra tråder å feste, og å prøve å få det til å se pent ut…
det viser om du ser nøye…

denne har fått sydd på bånd på innsiden..

Knappene er fra mitt knappeskrin, lette perlemor knapper som skinner i rosa/lilla

Passer perfekt..

Takk for at du kom innom og ha en fortsatt herlig uke! 

20 comments:

Sylvia said...

Heisan
Så flott Nancykofta di ble. Har sett så mange forskjellige variasjoner i farger på den nå, og det er morro å se.
Feilen du snakker om, kan jeg iallefall ikke få øye på.
Og jeg er altså ikke på tur fremdeles.............jeg kom hjem fra ferie for snart en uke siden, men hadde så mange fine bilder, at jeg tar det ettappevis. Så får jeg vise litt hverdag innimellom.
Nå er det Retrojakka jeg fester trådene på. Og jeg må bare si at den grønne din er riktig flott, og har vært til inspirasjon, selv om min IKKE er grønn.

Barwitzki said...

Gratulere - herlig en stor strikkestykke er ferdig :-)) Super fint er koften.
Jeg liker fargene, veldig fint. Og jeg kan finne ikke stor mangel, alt i orden - en virkelig
deilig kofte. Ha en god uke fortsatt. Hilsen sender deg Viola... og klem :-)

Bundingen said...

Plagg i silke-alpakka er helt nydelige i bruk. Dette blir nok en favoritt i de lekre fargene. Fint med båndet på innsida, og jeg sier som Viola: Det ser helt perfekt ut i mine øyne.

Klem fra Kristiansund

Stine said...

Kjempe fin jakke til deg selv! Ego strikk er ullverdt!

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Selvsagt fortjente du en kofte. Veldig fint med bånd inni - og jakken er jo kjempefin!!! Ha en god uke :-)

BrittB said...

Kofta di ble kjempefin! Smart med det båndet inni, veldig dekorativt!

Innestemmen said...

Superfin!

LisaM said...

Hurra for egostrikk! Kjempefin Nancykofte:) Flotte farger du har valgt:)
Ønsker deg en strålende dag:)

Wenche D said...

Det er ein av dei finaste Nancykoftene eg har sett, likte fargevalget ditt!

Bodil said...

Å, for ei flott Nancykofte. Fine fargar, og så forseggjort med band. Og så flotte kofter du har strikka til barna.

Made by KKann said...

Nydelig kofte - og nydelig farger - sømmen synes ikke!

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Tusen takk for hilsen:) Hvis jeg kan imponere med teppene mine, kan du i alle fall imponere meg stort med alt du tryller frem med strikkepinnene. Du for en nydelig kofte! Skjønne farger. Flinke deg! Og hvorfor skal vi alltid påpeke feil. Jeg klarer ikke se noen ting feil.
Ha en fortsatt fin kveld!
klem fra meg:)

Lisbeth said...

Guri - så lekker! Fantastiske fine farger :)

Ruths datter said...

Nydelig Nancy du har laget. Veldig fine kofter dette synes jeg. Kjekt å se de forskjellige fargene folk velger.
klem

Eva said...

Nydelig stykke arbeid du har lagt ned. Den nevnte feilen ser jeg ikke så da er den veldig liten.
Moro å se at koftene kommer til heder og verdighet igjen!

Fin lørdag til deg.

Varm hilsen fra nord

Unknown said...

Den er så fin :) Svigerdatteren min har en slik og jeg sikler på den, hi hi :)
Du er så utrolig flink til å strikke- alt du gjør blir helt nydelig.

Ha en fin dag

Klemmer Monica

Ull verdt said...

Fin kofte! Det er ikke alltid jeg synes det fungerer så bra med bånd, men du har jo klart å finne en perfekt match - det ble jo riktig lekkert.

AnnetteK said...

Så flott kofte du har strikket deg!

Eli Kristin Magnussen said...

Så nydelige jakke. Nancykoften er utrolig flott og det er så kjekt å se den i ulike fargekomboer. Denne var lekker :)

Jeg driver bare med småstrikk, du rekker over det ene store prosjektet etter det andre. Både med pinner og maskin. Kjempeflink! :)

Nyt sommer'n videre! :D

Mariell's blogg said...

Hva heter fargene?