Saturday, May 16, 2015

snart 17. MAI….

Kvelden før 17. mai og to små var tidlig i seng…

bunadene henger klar, skjorter er strøket og sølv pusset….

Jeg får nok bruk for bunadsjalet jeg strikket for noen år siden.
Drakten du ser på bildene her er en Gudbrandsdalen festdrakt.
Sjalet er fra et Rauma hefte.

Koftene passer heldigvis i år også. Det er Sirdals kofter. 
Hadde jeg strikket dem i dag hadde jeg nok valgt et tynnere garn,
disse er ganske tykke.

Alle muligheter klare for morgendagen, også regncaper
er funnet fram…

ØNSKER ALLE EN FLOTT NASJONALDAG! 
17. MAI 2015

15 comments:

Monstermønster said...

God søttende til dere og! Svigermor tok på seg å stryke skjortene våre, så jeg fikk kose meg med gensermontering, kjekt!

Sisselshverdag said...

Du skal se at det er greit med tjukke kofter i morgen :) Veldig fine i allefall :D
Ha en flott 17.mai :D

Made by KKann said...

Gratulerer med dagen.
Nydelige kofter og flott bunad.

Solveig said...

Gratulere med dagen :-) Regnet kom tidlig på denne siden av fjorden ... Håper det blir blå himmel resten av dagen :-)
Flotte kofter ...

Barwitzki said...

Gudbrandsdalen festdrakt ser veldig god og riktig fin med varm bunadsjalet...
vi har 12 grader, solskinn men
kald vinden blåser... naturlig jeg liker Sirdalskofte... jeg liker gammel mønster :-))) jeg strikke min første kofte nå - med klipp :-)) Ha fortsatt
en flott 17. Mai - Hipp, hipp, hurraaa
Hilsen og klem fra Viola

Aud said...

Nydelig sjal du har strikket! Hvis det var like kaldt hos dere som her, kom det nok godt med :-)

Strikkehulen said...

Fine Sirdalskofter!

amylin said...

Håper dagen i går var fin! Veldig fine kofter og flott sjal!

Unknown said...

Så fine - både koftene og bunaden :) Moro å kunne ta på seg slike fine plagg- Hurra for 17 mai :)

Ønsker deg en fin uke

Klemmer Monica

Ruths datter said...

Her vart det bruk for både kofter og regnfrakk. Dagen etter vart det selvsagt fint vær.
Klem

Soline said...

Så flott bunad og sjal! Sjalet ligner litt på et jeg strikket for mange år siden i svart som jeg bruker til min bunad i påvente av at jeg skal få råd til å kjøpe meg cape.

BrittB said...

Vel overstått! Ja, 17.mai må finstasen på! Fine glimt av bunaden og sjalet. Flotte Sirdalskofter! :-)

LisaM said...

Nydelig sjal og flotte kofter♥
Håper dere hadde en fin dag☺

Ull verdt said...

Så flotte plagg! Sirdalskoftene er skikkelig fine. Jeg lengtet veldig etter kofter til ungene på årets 17. mai, så skal huske å sette det opp på strikke-lista neste vinter.

mimouna said...

Smart med sjal til bunaden, dette så veldig pent ut også. Håper dere hadde en flott dag!